här har ni mig

Jag vill baka pepparkakor hos Oskar. Jag vill baka lussekatter och knäck och lyssna på julmusik. Jag vill göra en fin önskelista. Jag vill åka pulka och grilla korv och dricka varm choklad i snön. Jag vill ut en tidig morgon och ta fina vinterbilder på en snygg brud i alldeles för lite kläder. Jag vill bli blond. Jag vill älska mig själv lite oftare. Jag vill gå och lägga mig tidigt så jag är pigg hela dagen istället för att aldrig vilja gå och lägga mig på kvällen. Jag vill sluta göra mig själv besviken. Jag vill dricka varm starkglögg och ha ett leende på läpparna. Jag vill skriva långa fina intressanta roliga texter oftare här på bloggen. Jag tänker på saker jag vill skriva ner men sedan glömmer. Jag vill förstå saker jag inte förstår. Jag vill köpa massa fina secondhand kläder. Jag vill ha en söt och mysig pojk. Jag vill göra saker bättre, som jag vet att jag kan men bara inte orkar. Vad fan förlorar jag på det? Jag vill ha en hemmakväll med någon mysig människa och äta ben & jerry's, tända rökelser, lyssna på vinyl och titta på må-brafilmer. Jag vill köpa pepparkaksdoft på doftolja. Jag vill säga fina saker till alla jag tycker om. Jag vill träffa farmor och äta hennes stuvade spenat. Jag vill tatuera mig men är världens beslutsångestmänniska så jag tror jag kommer ångra mig vad jag än gör (inte helt sant men det känns så). Jag hade en bra dag idag och vill ha en likadan imorgon. Ni vet en sådan dag man är glad från att man stiger upp tills man går och lägger sig. Man går runt och bara är så glad men man vet inte riktigt varför. Jag vill köpa någon fin julklapp på Johannebutiken. Vill tvinga folk att sluta vara så svårtolkade. Vill tvinga alla att bli lite socialare och lite gladare. Vill få människor att tycka att saker är lite mer okej, inte vara så fördomsfulla och svåra. 
Har förresten lagt till en sån här spotifysak till vänster. Tycker att om ni ska lyssna på något föreslår jag att bläddra nederst i listan, där den nyaste musiken finns. Senast tillagd alltså. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0