lista över 2012

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
 Jävligt svårt eftersom man lyssnar på så olika i olika perioder MEN absolut Broder Daniel – Shoreline haha. Speciellt efter alla festivaler där folk skriker: "spela shoreline!" haha. Speciellt efter att ha umgåtts med Jonatan och Andreas också hehe. Spelades mycket shoreline heeela sommaren kan jag lova. Sen för att inte glömma så såg vi ju fakiskt Henrik nu i December, där vi fick höra shoreline för första gången tillsammans! Så ja, shoreline är ju rätt självklar.

Sen blir det svårare, men det mesta med Kent, kanske Kent – Mannen I Den Vita Hatten ( 16 År Senare ). Bara för att det är min favoritlåt med Kent och har aldrig lyssnat så mycket på Kent som detta året. Dessutom minns jag att på Kents konser i år på Peace and Love avslutade dem med "mannen i den vita hatten" och det ösregnade, jag hade nästan pissat ner mig, hade tappat bort dem jag var med, och lämnad av killen jag drog med till konserten. Ändå så var jag så jävla lycklig, stod där och njöt av den avslutande låten i regnet och filmade med kameran. Kommer aldrig glömma hur fint det var. 

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Det gör man ju såklart varje år. Men jag har verkligen hittat mig själv mer än någonsin. Vet vad jag gillar och vad jag är för en person. Har lärt mig uppskatta småsaker mer än förr. "It's the little things that makes life big".     Har fyllt vuxen och gått en hel del på krogen. Jag har även fikat mer än någonsin och förstått hur mysigt det är med vinyl. Dessutom har jag spytt på fyllan för första gången. Har skaffat ett gymkort och försökt äta mer vegetariskt. Go me! 

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?                                                                                                             Nej. 

Vilka länder besökte du?                                                                                                               Frankrike och Tyskland. 

Vilket datum från 2012 kommer du alltid att minnas?                                                                              Jag är så dålig på datum och minns dem bara om det var någon speciell konsert då eller något sånt. Så jag får väll säga den 5:e december, då Henrik Berggren spelade i Linköping. 

 

Bästa boken du läste i år?                                                                                                                     Jag har varit dålig på att läsa. Skäms på mig. Nu när jag tänker på det vet jag inte hur längesen det var jag läste vilken bok, men kanske "en komikers uppväxt" av Jonas Gardell, men det kan ha varit mer än ett år sen kanske. Den bok jag läste frivilligt senast var annars "ett nytt liv på köpet" som var riktigt bra! 

Största musikaliska upptäckten?
Deftones! Annars har jag lyssnat mycket mer på Kent och Broder Daniel än tidigare. 

Vad spenderade du mest pengar på?                                                                                                     När man ser det framför sig så ser det inte så kul ut kanske, men det är ändå så jävla värt det. Festivaler, alkohol, tåg och buss. När jag tänker efter finns det inte mycket som hade varit bättre att lägga dem på. Castello Di Gredos och Aurora är så 2012, mums. 

 

 Gjorde någonting dig riktigt glad?                                                                                                                   . Absolut. Vet inte om jag kan skriva något speciellt dock. Det får jag nog hålla för mig själv tror jag.  

 Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?                                                                               Tatueringar woop woop. 

 Favoritprogram på TV?                                                                                                                             Har inte varit någon riktig tv-tittare på många år, men detta året har jag faktiskt följt några program. Trinny och Susannah, Bonde söker fru (hahaha), Torka inte tårar utan handskar (det bästa på länge). Annars har jag ju fattat tycke för weeds som faktiskt går på tv, men eftersom jag inte kan hålla mig har jag nästan sett klart alla säsongerna på datorn nu. Bara några avsnitt kvar på säsong 8, snyft. 

 Vad fick dig att må bra?                                                                                                                             . Musik, fina vänner, glada stunder, te- och kaffedrickande. 

 Vad gjorde du på din födelsedag 2012?                                                                                                   Gick ut och åt med familjen. Väldigt gott, med efterrättsbuffé och allt. Krogen tog vi någon dag senare tror jag. 

 Vad önskar du att du gjort mer?
Saker som jag antagligen alltid kommer önska att jag gjort mer. Älskat mer, tränat mer, pluggat mer, läst mer. 

 Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?                                                                             Jag vet inte riktigt, kan inte komma på något speciellt nu. Livet kan alltid bli bättre, men också bli sämre, så varför önska att året som var skulle blivit bättre? Det var fan kanon!      

 Bästa köpet?                                                                                                                                                       Iphonen helt klart. Sedan kommer väll kameran, som i och för sig var en julklapp. Den kommer användas så mycket det bara går. 

Vilken kändis var du mest sugen på?                                                                                                  Jared Leto ofc. 

  De bästa nya människorna du träffade?                                                                                                       .  Axel, Andreas, Jonatan

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?                                                                Både och på något knasigt sätt. 

Blev du kär i år?
bögkär haha. Som man inte blir seriöst. Men ändå sådär töntigt kär. 

Mest stolt över?
Allt jag har lyckast med som jag inte trodde var möjligt, plus extra självförtroende. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0