Believe it or not, dreads again!

EFTER

Blonda och bruna dreads. Tog rätt lång tid att få in alla, men det var det värt. Känns faktiskt riktigt skönt. Tänk jag slipper fixa håret helt nu typ. Allt jävla färgande, plattande, torkande.. extra balsam och skit. Så har mitt hår sett ut som ett kråkbo ändå. Haha, så känns rätt så skönt att bara fixa till luggen litegrann om jag känner för det sen klart. Så nej dreads är inte särskilt jobbigt.. okej ducha kanske är lite trixigt men det klarar man lätt.

 

Processen... Först klippte jag lugg på mig själv fast felle hjälpte mig. Var ganska läskigt eftersom jag inte har haft lugg sedan i åttan.. men jag blev nöjd i alla fall! Sedan färgade jag håret med en gammal hårfärg, blev ingen skillnad cp färg ;s för gammal kanske heh, sen provade jag igen med en till gammal hårfärg fast denna oöppnad, det funkade prima och hade inget blond/brun/orange/skabb färg längre utan brun. Efter detta fick jag låta håret lufttorka för hade glömt hårfönen (var alltså inte hemma och gjorde detta) När håret nästan var torrt började Kenny sektionera håret och började fläta in dreadsen. Vi höll på till sent på natten och gjorde klart allting dagen efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0