Julafton

När klockan blev över 1, alltså så det slog över till julafton. Då bestämde felle och jag oss för att göra som vi brukar göra om kvällarna. Gå ner till parken och sitta och dricka något varmt från en termos, som just då var glögg. Såg inte en enda människa på vägen dit så jag gick mitt i vägen hela biten och lyssnade på jullåtar. Att sitta ute på en bänk om kvällarna och prata är underskattat säger jag er. 
Fick en ny kamera som jag längtat efter rätt länge nu. Har använt så måga olika kameror hela tiden för jag har inte haft någon egen som jag trivts med. Eftersom att min första systemkamera gick ifrån mig rätt fort och jag började använda farmors superkamera. Fast nu är det ju inte hur bra kamera man har som avgör hur bra fotograf man är, glöm inte det. Finns fotografer som fotograferar med skräp, fick jag lära mig av en annan fotograf. Man gör vad man vill av det. Är glad över min nya bäbis i alla fall. Kommer användas flitigt. 
Lyckades också få på oliver fina kläder, annars hade han gärna velat gå runt i mjukisbrallor och t-shirt. Man bara ser hur missnöjd han är haha! Nä men han hatar när jag fotar honom. 
 
Det absolut bästa är att man kan ta så bra bilder utan blixt! Hatar blixtjäveln. 
Just nu längtar jag efter morgondagens lunch, alltså överbliven julmat. Finns ju så mycket gott att välja på så man blir mätt så fort. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0