saknar er

Just nu saknar jag dig så sjukt mycket. Just precis nu vill jag bara att du ska ta bilen hit och komma och hämta mig och bara ta med alla mina grejer och dra. Bara åka. Hem. Stanna på någon hamburgerresturang på vägen och käka, köra hela natten. Komma hem, dricka en kopp te tillsammans, prata och skratta. Äta nybakt bröd. Dricka kaffe mitt i natten och skratta åt hur tokiga vi är. Lyssna på skyhög musik, kanske låtarna jag fixade till dig. Jag vill att vi tar bilen, att jag får köra, att vi ska köra ut i skogen. Till Hunnamåla, vi ska ha handlat massor med mat. Det ska bara vara du och jag och vi ska laga mat tillsammans och vi ska prata om livet och hur du har haft det hemma och hur jag har haft det. Jag kommer vara så glad. Vi ska åka ner till Mien och ta med oss kaffe och hembakad paj. Vi ska sitta där en lång stund och titta hur fint det är även på vintern. Så ljust, öppet, sjön kommer vara frusen och det kommer vara alldeles tyst och fridfullt. Vi ska ha varma kläder på oss och bara tycka att det är härligt att sitta där. Jag ska ta med mig kameran och få en del fina bilder. Vi kan skratta åt alla andra och att vi inte är som alla andra. Vi ska bara vara, du och jag. Pappa och jag. Bara vara ute i skogen, i hunnamåla och glömma bort för en stund att tiden finns och att man kanske borde tänka på refrängen. Som sagt, livet är ju faktiskt det som händer när man är upptagen med att göra andra planer. 
 
Jag är glad när jag tänker på vilka fantastiska människor jag har runt omkring mig. Jag blir lite ledsen när jag nu verkligen förstår att man aldrig kommer kunna vara med alla samtidigt, vara hos alla samtidigt, bo i samma stad som dem alla. Det funkar inte riktigt så, och jag vet det, jag har bara inte riktigt viljat förstå det innan, men jag gör verkligen det nu. Istället för att bara tycka att det är sorgligt kan man kanske lära sig att uppskatta det, att ha vänner lite överallt som man kan träffa lite då och då på olika platser och hitta på helt olika saker med. Att få verkligen kunna sakna dem och sedan ha en så fin helg med den man saknat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0